Almedalen - Fridolin

Dagens talare herr Fridolin är precis som jag. En drömmare. Jag måste säga att även han hade mycket bra saker att säga och även om jag ideologiskt håller med dem till stor del, så tycker jag att sättet som de försöker implementera sina idéer på är lite väl drömmande. Men jag tycker att klimatfrågan är viktig. Och som de även säger, inte bara utomhusklimatet, utan arbetsklimatet och samhällsklimatet är en stor och viktig del. Men jag känner ändå, personligen, att många av de här sakerna löses bäst på EU-nivå.
 
Ju mer jag tittar på de här politikerprogrammen så börjar jag inse hur viktigt det är att vi också försöker påverka vad som sker där borta, i Bryssel, för det kommer också att påverka oss i hög grad. Det är lite skrämmande att höra hur stor makt lobbyisterna har i deras kontor, så jag tycker nog att vi ska ta oss i kragen, kolla upp lite fakta om vad vi tycker om vår gemensamma angelägenheter så som klimatet, kemikalielagar osv, och pallra oss iväg för att rösta! Det kanske inte är så tokigt med krokiga bananer ändå? Eller, vill ni att de lägger tiden på att diskutera viktigare saker? It's up to us. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Karin Wiberg

& Mysteriet om den försvunna positiva derivatan.

RSS 2.0